RSS

Saturday, October 10, 2009

Daku Di Katakan Perindu

Apabila kerinduan tidak bisa di bendung air membasahi tidak ku rasa di kala ku mandi, tarian pena tidak ku tahu penyudahnya, sukar menafsirkan kerana itu daku bukan mufasir. Angin bertiup dari rumah kekasih makin membakar kerinduan, kilat dari kediamannya mengundang persoalan, apakah selamat kecintaanku..betapa benar kalam penyair…


”cinta itu bercampur kelazatan dengan kesakitan"


Bertiup kencamg sanubari untuk melangkah kesana, namun rupanya kediamannya, kawasan larangan, apakan daya ku. Berlari, mana mungkin, khabarnya tidak akan tercapai tangan.


Aku musafir hina kini terluka di taman cinta, dia yang ku kejar terlalu jauh di sana. Sebenarnya bukan dia yang melarikan diri bahkan dia menantiku..tapi aku yang sengaja mencipta jurang. Benarkah penyaksian cintaku?

Font size

Tidak pernah air mata ataupun kesakitan menghadap hakim sebagai saksi kerinduan.


Hanya bicara mengungkap “aku mencintainya” tapi ketiadaan dalil sekaligus mengheret daku di celahan penjara.


Di lubuk kesempitan ini lah, aku mula bermuhasabah, benarkah aku mencintainya…lafaz semata-mata saksi yang fasiq dalam pengadilan. Jika di ukur sudut pengorbanan, nyata sifar markah ku.

Dia insan sebaik-baik makhluk tidak pernah lupakan daku, kalimah UMMATI membasahi bibir beliau..Apakah kesudahan cinta palsu ini?aku hanya di katakan sebagai perindu hakikatnya bukan…jika kalian mencari siapakah paling dusta di dunia, aku isytiharkan…aku lah orangnya…

Kekasih ku, Nabi Muhammad SAW


“Bagai bunga kelembutan dirimu

Kau lah kekasih yang di harapkan syafaat kelak

Jika bukan kerana mu, nesaya alam semesta ini tidak wujud

Maka dirimu permata kebaikan yang tidak bisa di kongsi”

No comments:

Post a Comment