RSS

Saturday, January 23, 2010

sambungan cerita poligami

Setelah tulisan saya berkenaan poligami bulan lepas, saya di ajukan pelbagai soalan kontoversi seakan akan benarkah itu berlaku. Alhamdulillah, emel yang di terima menunjukkan tindak balas positif di kalangan wanita. Mereka meminta saya meneruskan penceritaan bagaimana keadaan di rumah. Saya sebenarnya agak sibuk sekarang ni, tak tersusun jadual hidup. Agak lama tak online. Di kesempatan yang terhad ni, pena saya mula rasa nak sambung tulisan demekian, satu cadangan menarik dari lintasan hati ini. Ok, boleh jugak.

Kediaman saya di satu tanah lapang di pulau manis, serada. Di sana berdiri tiga buah rumah dan surau serta asrama pondok pelajar-pelajar. Tiga buah rumah di lingkari pagar dan di diami oleh ibu-ibu saya secara berasingan. Jarak antara rumah ke rumah terlalu dekat. Keringat kepenatan pun malu nak keluar. Giliran setiap rumah adalah sehari semalam bagi satu rumah. Meskipun zahirnya berasingan, namun ia tidak mampu menghalang rentetan kasih sayang antara kami. Rumah di sana, rumah di sini juga, itu lah falsafah kami.

Saya sendiri tiada undang-undang antara rumah ke rumah. Nak pergi rumah second mum ke third mum ke, tiada masalah. They are my moms too. Adakah wujud enakmen boleh menghalang saya bahagia begini rupa?...

Ketika waktu berbuka puasa lagi seronok. Ketiga-tiga ibu saya akan masak sama-sama untuk juadah berbuka. Anak-anak di luar bermain kejar-mengejar tidak kurang yang menonton televisyen. Lantas Azan di laungkan, bersama 9 adik-beradik dan tiga ibu, kami menikmati juadah yang sememangnya di doakan oleh ayah kami. Ibu-ibu makan satu talam bersama-sama dan anak-anak lelaki bersama ayah juga di dalam talam. Terus terang ini bukan dongengan. Fikir sendiri la..

Agak-agak jika saya karang satu buku tentang poligami, pembaca mahu beli tak?hehe.ok jumpa lagi

2 comments:

  1. Bestnya berpoligami.hehe
    Saya confirm beli..insyaAllah :)

    ReplyDelete
  2. Akak x beli pun xpa...sbb dah rasa n tahu suasana rumah angah...he he...nanti kak nor promote jer ke kawan kawan yang lain.....

    ReplyDelete